sunnuntai 7. joulukuuta 2014

Itsenäisyyspäivä meni, joulukuu jäi

Heipsulivei!

Te olette varmaan tottunu lukemaan mielipiteitäni eri juhlapyhistä sun muista joten miksi ei sitte tästä meille kaikille suomalaisille tärkeästä itsenäisyyspäivästä.

Aluksi vedetään pieni historian oppitunti.

Suomihan siis itsenäistyi 6.12 vuonna 1917. Olen sen verrn laiskalla päällä, että en jaksa alkaa sen kummempia selostaan, mutta eiköhän se netistä löydy jos jotain niin kamalasti kiinnostaa. Tosin minulla on sellainen vahva tunne, että monet on tätä jo historian tunneilla käyneet joten mennään asiaan.

Itsenäisyyspäivä on itselleni tavallaan päivä muiden joukossa. Se vaan, että silloin saa aukasta joulukalenterin, tv:stä tulee tuntematon sotilas ja kotona palaa suomi kynttilät. Aamun aloitan (tai siis mikä nyt lasketaan aamuksi ja mikä ei) kuuntelemalla läpi itselle tärkeitä suomalaisuuteen liittyviä kappaleita, jossain vaiheessa katson tuntematton sotilaan (tänävuonna en katsonut loppuun asti koska kaverit saivat minut lähtemään ulos) ja siinä se oikeastaan olikin.

Linnanjuhlia olen pitänyt typeränä juttuna ihan pienestä pitäen. Olen kuuden päivän päästä neljätoista vuotias ja en ole kertaakaan jaksanut katsoa niitä läpi. Ne on vain niin tylsät. Jos erehdyn joskus katsomaan linnanjuhlia tuijotan sen kokoajan presidentin puolison pärstää koska yleensä kameraa kuvaa vain siitä kohtaa.

Kuitenki olen ylpeä ja onnellinen siitä, että Suomi on itsenäinen ja saan asua sekä elää Suomessa.

Vielä tähän loppuun jouluisia kuvia






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti