perjantai 20. kesäkuuta 2014

Selkäkipua ja herkkuja (+ juhannusfiilistelyjä)

Heipsulivei!

Tein sitten eilisen postauksen jälkeen päätöksen, että tästä blogista ei tule mitään lifestyle blogia. Toki joskus voi olla My dayn tyyppinen, mutta vain kirjoitetussa muodassa. Kuviakin satelee joskus. Tänään kuitenkin olisi tarkoitus avata lisää päätäni ja kertoa kivusta pikkuisen lisää ja yhdestä lempiharrastuksestani leipomisesta.

Bloggaaminenhan ei olisi mitään ilman tietokonetta, tai siis läppäriä. Sillä aikaa kuitenkin vierähtää usein, ainakin minun tapauksessani useita tunteja. Enkä suinkaan bloggaa koko sitä aikaa. Pelaan pelejä, kuuntelen musiikkia, juttelen kavereille, sekkailen ympäriämpäri, luen Retan blogia, kirjoitan tarinoita, teen paintilla kuvakollaaseja, roolipelaan. Ja kaikkea muuta. Miksi ihmeessä en sitten rajoita itselleni tietokone aikaa. Kuvitelkaapa, että on sade päivä. Kaverit eivät jaksa olla. Vanhemmilla on muuta menoa. Telkkarista ei tule mitään ohjelmaa. Ei tee mieli lukea koska ei ole luettavaa. Ei tee mieli katsoa elokuvia, koska osaa jokaisen elokuvan ulkoa. Ja tietokone aikaa on kaksituntia joka sekin on jo käytetty. Tietenkin minulla olisi paljon muutakin mukavaa tekemistä, mutta silloin sattuisi vain olemaan sellainen tunne, että voisi vaikka pelata Simssiä aikansa kuluksi. Mutta kun olen jo käyttänyt sen kaksituntisen minkä olen tietokone ajakseni rajoittanut! Eli ei, minulle ei vain sovi tietokone ajat enään. Ei minulla niitä ole edes ikinä varsinaisesti ollutkaan, äiti on vain sanonut kun se tietokone on pitänyt sulkea.

Mitä siitä sitten seuraa että istuu 4-8 tuntia ellei enemmänkin tietokoneella. Minun tapauksessani siitä seuraa selkäkipuja. Selkä on muutenkin reistallut tässä liiallisen levähdyksissä pitämisen takia. Ja sittenkun lähden liikkeelle ei se selkä siitäkään tykkään kun se on ollut liian jumissa. Sitten on vielä jalkavammojakin, mutta niitä käsitellään sitten joskus toisessa postauksessa.

Kuitenkin se, että olen reilusta iltapäivästä jo istunut tietokoneella on tämän arvoista:


Tuollaisen siis olen väkertänyt 1001 pelien mahtavan pelin kautta (ja saanut kaupanpäälle selkäkivun)

Sitten ne herkut

Olen siis aivan älyttömän kova leipomaan ja rakastan sitä ihan kauheasti. Tänään siis leivoin äitini pienellä avustuksella Brookies leivoksia. Jos nimi ei sano mitään niin mmiisas on sen verran ihana tällä videollaan, että käykää ihmeessä kurkkaamassa: https://www.youtube.com/watch?v=64e3_j11mFQ

Onnistuminen oli vähän niin ja näin, mutta silti saatiin tarjolle jotain. Taikinat onnistuivat hyvin ja vielä uuniin mennessä jälkemme oli vielä hyvä, mutta joku hätähousu minä kiirehdin ottamaan juuri silloin viideltä, kun puolituntia oli mennyt, tämän tekeleen uunista ja sehän oli vielä ihan pelkkää taikinaa. Äiti sitten sai siitä hiukan pelastettua laittamalla sen uudestaan uuniin, mutta keskiosa piti heittää menemään.

Mutta vaikka takapakkeja joskus tuleekin aion silti jatkaa vielä leipomista jossen muualla niin sitten siellä kotitalouden valinnaisessa.

Sitten kaverini pyynnöstä kerron vielä päällisin puolin omasta juhannuksesta ja miten koen siihen liittyvät perinteet, taiat jne ja linkitän teille pari paikkaa missä voitte käydä ihmettelemässä juhannusta.

Minulle juhannus on aina ollut vain sellainen turha juhla keskellä kesää. Ei se ole edes keskellä koska kesäkuukausia ovat kesäkuu, heinäkuu ja elokuu joten juhannuksen pitäisi olla heinäkuussa, että se olisi keskellä. Kuitenkin. En ole koskaan sitä erityisemmin juhlinut. Juhannussalot eivät ole suomalaisten juttu oikeastaan. Kokkoa ei oikein voi tuohon pihalle pystyttää enkä jaksa leikkiä niin taikauskoista, että alkaisin likaamaan sänkyni kukilla ja aivastelisin seuraavat viisiviikkoa siitepölystä. Kuitenkin uskon, että ne taiat ovat mahdollisia. En vain itse jaksa kokeilla niitä, mutta uskon niiden olevan edes joltain kannalta totta. Eli periaatteessa minulle normaali juhannus on vain grillausta.

Mutta eipä sen enempää. Tässä vielä wikipedian näkemys juhannuksesta samoin hikipedian ja löysimpä vielä erillisen juhannus taika linkinkin teille jotka näistä olette kiinnostuneet.



1 kommentti: